گربه ها چگونه با چشمان خود صحبت می کنند؟

blank

یکی از نکات مهمی که هر دارنده حیوان خانگی به خصوص گربه باید بداند حالات چهره و ارتباط گربه ها از طریق چشم می باشد. این موضوع در آموزش گربه ها نیز بسیار مفید می باشد زیرا می توانید از روی چشم های گربه تان متوجه شوید که آیا وی متوجه حرف ها و دستورات شما می شود یا خیر؟

چگونه گربه ها با چشم هایشان صحبت می کنند؟

ما معمولا حیوانات خانگی نظیر سگ ها بسیار سریع می فهمیم و دلیل آن نیز سادگی فهمیدن سگ ها می باشد. سگ ها معمولا زبان بدن واضح و چهره های مشخصی دارند. در طرف دیگر گربه ها قرار دارند که به خاطر حالت غیر قابل انعطاف خود شناخته می شوند. اما اعتقاد بر این است که گربه ها نیز می توانند همانند سگ ها چهره های بیانگری داشته باشند مشکل در این است که ما دچار سوء برداشت و یا نادیده گرفتن تلاش آنها برای برقراری ارتباط می شویم.

در واقع تمام رفتار های گربه ها از جمله تکان دادن دم، میو کردن ها، خر خر کردن ها، مشکل پیکا و یا سروصدای گربه ها می تواند دارای معانی باشد که در آموزش گربه تان به آن نیاز خواهید داشت. کارشناسان می گویند برای شمار قابل توجهی از دارندگان حیوانات خانگی که می خواهند با گربه های کناره گیر خود ارتباط برقرار نمایند؛ چیزهایی برای یادگیری در روابط اجتماعی این موجودات وجود دارد. در تربیت گربه خود باید بدانید که گربه ها بسیار مستقل هستند برای همین به راحتی باعث سوء برداشت می شوند در ادامه بحثی وجود دارد که به شما در روانشناسی و آموزش گربه تان از طریق فهمیدن خواسته های وی از چشم هایش کمک خواهد کرد.

blank

برای اطلاعات بیشتر در مورد نژاد ها و خرید محصولات پت شاپ اینترنتی به وب سایت پت شاپ اینترنتی فرمانیه مراجعه کنید.

چشمان گربه ها

گربه ها با چشمان خود صحبت می کنند. سمت و جهت چشمان گربه تان که به چیزی خیره شده است می تواند به شما از افکار وی بگوید. اما به خاطر داشته باشید که این خیره شدن ها متفاوت هستند. برخی از آنها شدید و متمرکز هستند و برخی دیگر تصادفی. وقتی گربه شما بدون چشم زدن به خیره می شود آیا از شما چیزی می خواهد و یا خشمگین است؟ هر دو می توانند درست باشند اگر چه که چشمان خیره و حالت بدن سفت و سخت می تواند به معنای خصومت باشد. چیزی که گربه ها سعی در گفتنش دارند اغلب از روی پلک چشمان آنها و همچنین انقباض آنها مشخص می شود. پیام ها از ظریف به آَکار متفاوت هستند و برخی نیز بسیار قوی باشند. بچه گربه ها نیازی به در آوردن صدا برای رساندن منظور خود ندارند البته زمان هایی نیز از طریق دم، موقعیت گوش ها و پف دادن خز های خود صحبت می کنند.

blank

برانگیختگی گربه ها

هرگونه تحریک عاطفی قوی مانند ترس، خشم، لذت و هیجان می تواند باعث تحریک و انتقاض سریع مردمک چشم گربه به حالت یک باریکه شود. شما می توانید انقباض مردمک های چشم بچه گربه ها را زمانی که به آنها یک کاسه از غذای مورد علاقه شان می دهید مشاهده نمایید. زمان دیگر نیز ممکن است همین واکنش مشابه را در برخورد و معرفی یک گربه جدید به وی ببینید.

آموزش گربه ها؛ اعتماد

گربه خانگی شما زمانی که قصد هشدار دادن داشته باشند چشمان خود را باز می کنند این نکته در آموزش گربه ها بسیار مهم می باشد. چشمان گربه شما وقتی به سمت خطری پیش رو بسیار باز می شود می تواند نشانه ای از یک حس اعتماد زیاد باشد. به عنوان مثال گربه هایی ه سرشان را روی گونه شما قرار می دهند و یا با یک سگ صمیمانه رفتار می کنند نشان دهنده یک اعتماد و شاید حتی عشق نیز باشد.

blank

سلطه گربه ها

چشمان خیره گربه ها بدون پلک زدن از فاصله دور می تواند نشان از کنترل و سلطه باشد. صاحبان گربه معمولا در آموزش گربه ها این نوع واکنش را متوجه نمی شوند. این رفتار معمولا برای کنترل دسترسی گربه ها به منابع در خانه هایی استفاده می شود که حیوانات خانگی دیگری نیز زندگی می کنند برای مثال گربه ها با این حالت نگاه شان مسیر خود به سمت ظرف غذا، جعبه خاک و یا قلمرو های مهم دیگر را به سایر گربه گوشزد می کنند.

تجاوز و حمله

یک نگاه بریده بریده می توانند نشان دهنده احساسات قوی نظیر ترس و یا تجاوز و حمله باشد. همچنین چپ چپ نگاه کردن نیز می توانند از چشم ها در برابر پنجه های یک رقیب محافظت نماید. از تماس چشمی قفل شده با گربه ای که نمی شناسید خودداری نمایید زیرا ممکن است مورد حمله قرار بگیرید.

Kitty Kisses

این نوع نگاه کردن به بوسه بچه گربه ای معروف است در آموزش گربه ها بسیار مهم می باشد. در این حالت گربه شما چشمان افتاده و خواب آلوده ای به خود می گیرد. زمانی که این حالت را به خود گرفت و با چشمانی خواب آلود به شما از فاصله خیره شد می توانید یک نگاه آرام همراه با یک چشمک و یا پلک زدن به وی برگردانید اگر همین عمل را از وی نیز مشاهده کردید شما مفتخر به احساسات عمیق عاشقانه وی شده اید. تمام این نکات و حالات چشمان گربه ها در آموزش گربه ها بسیار مفید می باشند. اگر می خواهید آموزش گربه شما خوب پیش برود پس باید به هر کدام از نگاه های وی هر چقدر که ظریف باشد توجه نمایید.

blank

دیدگاه‌ها 0

*
*