امریکن کاکر اسپنیل

[us_image image=”7116″ size=”full” align=”center” animate=”aft”]

امریکن کوکر اسپانیل American Cocker Spaniel
ارتفاع : 36 تا 40 سانتی متر
وزن : 11 تا 13 کیلوگرم
طول عمر : 10 تا 14 سال
گروه : سگ های متوسط

این نژاد شجاع و کاری می باشد و سگ مناسبی برای زندگی در خانه است. شاداب ، شیرین و حساس است و دوستی جدا نشدنی برای کودکان. محافظ خوبی برای قلمرو صاحبش می باشد. کوکرها همه را دوست دارند و مایل به خوشحال کردن صاحبشان هستند. به غریبه ها تمایل ندارند و برخی به پارس کردن علاقه دارند. به هر حال به آسانی با حیوانات دیگر خو می گیرند و از نژادهای بسیار معروف می باشند. کوکرها برای محیط آپارتمان مناسبند به شرطی که به آنها اجازه فعالیت بدنی روزانه کافی داده شود ، به هر حال یک حیاط کوچک مکان مناسبی برای آنها خواهد بود.

blankتغذیه

امریکن کوکر اسپانیل با یک غذای با کیفیت عالی خوشحال خواهد بود، چه با غذاهای تجاری با برند معتبر و چه با غذای پخته شده در منزل البته با مشاوره و تایید دامپزشک. حواستون به اضافه وزن این کوچولو ها باشه و حتما غذای سگتون و تعداد وعده های غذاییش رو متناسب با سن اون انتخاب کنید. تشویقی ها و تریت ها برای تربیت و آموزششون لازمه اما حواستون باشه که توی استفاده از آنها زیاده روی نکنید.

blankآرایش

چشم ها باید مرتبا تمیز شود ، اگر به موی بلند سگتان علاقه مندید باید روزانه آن را شانه کنید و هر چند وقت آن را بشویید. ناخنها باید کوتاه شوند و در هنگام شانه زدن باید مراقب بود تا به موهای ابریشمی آن آسیبی نرسد.

blankفعالیت بدنی

کوکر آمریکایی دارای استقامت بدنی زیادی است و به فعالیت روزانه نیاز دارد. موی بلند آن محیط مناسبی برای آلوده شدن به کک ها می باشد، پس در مواظبت و نگهداری از آن توجه زیادی داشته باشید.

blankآموزش

نژادی حساس و باهوش است از این رو در آموزش او باید از نکات تربیتی مثبت هم چون تشویقی لفظی و خوراکی استفاده کرده و از شیوه های منفی آموزش هم چون زدن، فریاد کشیدن بر سر سگ، اسپری کردن آب به صورت حیوان و … جدا پرهیز کنید. این نژاد عاشق حل کردن چالش ها به ویژه چالش های فیزیکی است و لذا پیشنهاد می شود که روند آموزش را با فعالیت های بدنی و هنگام پیاده روی و بازی حیوان ترکیب کنید، مطمئنا نتیجه ی بهتری خواهید گرفت. هم چون تمامی نژاد ها اجتماعی سازی و آموزش فرمان پذیری از سنین پایین توصیه می شود.

blankسلامت

از مشکلات بزرگ می توان به آب مروارید ، گلوکوم و مشکل کشکک پا اشاره کرد. برخی از مشکلات جزئی عبارتند از: مشکلات کپل ، آنتروپی (تحلیل انرژی) ، بیماری کبد.

استاندارد نژادی

از نژادهای بسیار زیبای اسپانیل و دارای گوشهای بلند آویزان است. سر گرد و پوشش ابریشمی نسبتاً بلندی دارد ، عضله صورتش پهن است و دارای پوزه گرد می باشد. لب بالا آویزان است و به طور کامل لب پایین را می پوشاند. بینی آنها در سگهای تیره سیاه است اما در رنگهای روشن به رنگ قهوه ای نیز یافت می شود. پاهای جلویی کوتاه و صاف هستند رنگ موی آنها متغیر است و رنگهای سیاه ، سفید ، قهوه ای ، حنایی و قرمز را شامل می شود. نژادهای مزرعه ای موهای کوتاه تری دارند که نگهداری ازآنها را آسان تر می نماید. آنها همچنین استعداد بیشتری در شکار دارند. معمولا جثه ی مدل مزرعه ای این نژاد کمی بزرگتر از مدل نمایش آن است.

blank