جک راسل تریر

[us_image image=”6879″ size=”full” align=”center” animate=”aft”]

جک راسل تریر Jack Russel Terrier
ارتفاع : 25 تا 30 سانتی متر
وزن : 3 تا 6 کیلوگرم
طول عمر : 12 تا 14 سال
گروه : سگ های آپارتمانی

سگی جسور ، سرحال و ستیزه گر است. بسیار نترس ، مراقب و جذاب می باشد. از بازی کردن با عروسک لذت می برد و رابطه بسیار خوبی با کودکان دارد. آموزش دادن به آنها گاهی اوقات دشوار است ، بنابراین به آموزشهای یک مربی با حوصله و با تجربه نیاز دارد. اگر از سنین پایین اجتماعی نشود می تواند نسبت به سایر سگها بسیار تهاجمی باشد تا حدی که جان خود را در جنگیدن از دست بدهد! شکارچی ماهری می باشد بنابراین نباید او را با حیوانات خانگی کوچک تنها گذاشت. از کندن زمین و پریدن لذت می برد. بطور کلی خصوصیات یک سگ بزرگ را در جثه کوچک دارد و باید به خوبی به او بفهمانید که شما از او قدرتمند ترید و باید از شما اطاعت کند.

تغذیه

جک راسل با یک غذای با کیفیت عالی خوشحال خواهد بود، چه با غذاهای تجاری با برند معتبر و چه با غذای پخته شده در منزل البته با مشاوره و تایید دامپزشک. حواستون به اضافه وزن این کوچولو ها باشه و حتما غذای سگتون و تعداد وعده های غذاییش رو متناسب با سن اون انتخاب کنید. تشویقی ها و تریت ها برای تربیت و آموزششون لازمه اما حواستون باشه که توی استفاده از آنها زیاده روی نکنید.

blankآرایش

آراستن موهای صاف و کوتاه آن آسان می باشد. شانه زدن ، برس کشیدن و همچنین استحمام در مواقع ضروری پیشنهاد می شود.

فعالیت بدنی

به ورزش و فعالیت بدنی بسیار علاقه دارد و اگر یک حیاط کوچک داشته باشد می تواند خودش را به خوبی سرگرم کند. به دویدن و شکار علاقه مند است.

blankآموزش

آنها بسیار با هوش هستند و دوست دارند مشکلات و چالش هایی را که برایشان ایجاد می کنید حل کرده و عاشق بازی اند. آموزش آنها را از سنین پایین شروع کنید و در آموزش به او جدی باشید.

سلامت

برخی از آنها دارای مشکل جابجایی مفصل آرنج هستند. بیماریهای ارثی چشمی ، ناشنوایی و مشکلات لگن نیز قابل ذکر می باشد.

استاندارد نژادی

این نژاد کوچک ، سرزنده ، چاوک و عضلانی بیشتر شبیه به Fox Terrier کوچک است. رنگ پوشش خارجی آن شامل حداقل 50 درصد سفید به همراه لکه های قهوه ای ، سرخ و مشکی خصوصاً در قسمتن سر و دم می باشد. جمجمه در قسمت مابین گوشها صاف ، گوشها به شکل V و نیمه افراشته است. دمش به شکل داس است که آنرا افراشته نگاه می دارد. پوشش خارجی آن صاف و کوتاه می باشد.

blank