کاوالیر کینگ چارلز اسپنیل

[us_image image=”6753″ size=”full” align=”center” animate=”aft”]

کاوالیر کینگ چارلز اسپنیل Cavalier king Charles spaniel
ارتفاع : 30 تا 38 سانتی متر
وزن : 5 تا 8 کیلوگرم
طول عمر : 12 تا 15 سال
گروه : Toy Group (گروه سگ های عروسکی)

سگی مشتاق ، پر محبت ، سر زنده و شجاعه. این سگ زیبا و کوچک علاقه زیادی به خشنود کردن صاحبش داره و آموزشها رو به خوبی یاد میگیره. بطور ذاتی آرومه و با سایر سگها و حیوانات خانگی به خوبی کنار می آید. همه رو دوست داره و نباید برای مدت طولانی تنها بمونه. از آنجایی که نشعت گرفته از سگهای شکاری می باشد به جست و خیز کردن در محیط بیرون علاقه زیادی داره اما باید او رو در قلاده نگه داشت تا فرار نکنه و یا هنگام تعقیب گربه و سایر موجودات دچار سانحه تصادف نشود! رابطه خوبی با کودکان داره. نژادی زیبا و با وقاره و برای نگهداری در آپارتمان گزینه ی خیلی خوبیه.

تغذیه

با یک غذای با کیفیت عالی خوشحال خواهد بود، چه با غذاهای تجاری با برند معتبر و چه با غذای پخته شده در منزل البته با مشاوره و تایید دامپزشک. حواستون به اضافه وزن این کوچولو ها باشه و حتما غذای سگتون و تعداد وعده های غذاییش رو متناسب با سن اون انتخاب کنید. تشویقی ها و تریت ها برای تربیت و آموزششون لازمه اما حواستون باشه که توی استفاده از آنها زیاده روی نکنید.

blankآرایش

شانه زدن و برس کشیدن بصورت منظم و روزانه و حموم کردن هر دو تا سه هفته یکبار پیشنهاد می شه. موهای روی گوشها بلنده و اگه به خوبی شانه کشیده نشه حالت گره خورده پیدا می کنه. داخل گوشها و اطراف چشمها باید بطور منظم چک و تمیز بشه. موهای بین پنجه ها را باید کوتاه نگه داشت. بعد از شستن حیوان حتماً او را خشک کنید. ریزش مو در این نژاد متوسطه.

فعالیت بدنی

به هر میزان که فرصت ورزش و بازی به او بدهید خوشحال و راضی خواهد بود. به دویدن و بازی در فضای آزاد علاقه زیادی داره. سگ فعالیه و داخل خونه هم باید باهاش حسابی بازی کنید تا انرژیش تخلیه بشه.

blankآموزش

این نژاد به راحتی آموزش میبینه. خیلی باهوش و مهربونه و عاشق اینه که صاحبش رو خوشحال کنه برای همین از تربیت شدن توسط صاحبش و وقت گذروندن باهاش لذت میبره. با بچه ها و بقیه حیوانات خونگی ارتباط خوبی داره. به سرعت یاد میگیره و شما رو تشویق و تحریک میکنه که بهش چیزهای جدیدی یاد بدید. از تولگی و سنین پایین آموزش و اجتماعی سازیش رو شروع کنید.

blankسلامت

مشکلات قلبی بیشترین عامل مرگ و میر در این نژاده. گاهی بی قوارگی لگن و مشکلات چشمی هم گزارش شده. بهتره توله رو از یک پرورش دهنده ی معتبر تهیه کنید و به طور منظم با دامپزشکتون ملاقات داشته باشید. از دادن غذای اضافه هم به اون خودداری کنید چون استعداد خوبی توی چاق شدن داره.

blankاستاندارد نژادی

این انژاد کوچک و زیبا دارای چشمهای تیره ، گرد و بزرگه (چشمها حالت بیرون زده نداره). گوشها بلند و آویزان و جذابه. دارای پوشش ابریشمی مانند بلنده که گاهی اوقات به حالت موج دار یافت می شه. در رنگهای سیاه و قهوه ای ، بلوطی و سفید ، قهوه ای و سفید و قرمز یافت می شود.

blank