چگونه گاز گرفتن توله سگ را متوقف کنیم؟

blank

چرا توله سگ ها گاز می گیرند؟

توله سگ ها دندان های خیلی تیزی دارند و میدانند که چگونه از آنها استفاده کنند. البته، توله ی شما به هیچ عنوان قصد آسیب زدن به شما را ندارد. آن چیزی که در ابتدا به صورت یک بازی شروع می شود ، می تواند به سرعت به یک بازی دردناک تبدیل شود. کمک کنید تا زمان بازی با توله سگتان جذاب و مفرح باشد و به او بیاموزید که امن و بدون صدمه زدن به خودش یا دیگران بازی کند.( با استفاده از این راهکارهایی که در این مقاله مطرح می شود.)

سگ

سگ

این مسئله کمک کننده است که بدانید چرا توله سگ ها دوست دارند از دندان هایشان استفاده کنند. مانند بچه های انسان، توله ها دنیای اطرافشان را با استفاده از به دهان گرفتن چیزهایی که با آن مواجه می شوند کشف می کنند. این بدان معنی است که هر چیزی که با آن رو به رو شون مستقیم سر از دهان آنها در می آورد، حال می خاهد آن چیز برایش مناسب و امن باشد یا نباشد. (همانند کاربرد دست و انگشتان برای انسان ها).

توله ها هم چنین عاشق بازی کردن هستند. و این بازی پر از شوق و ذوق آنها با کشیدن و به دهان گرفتن و گاز گرفتن و تقلا همراه خواهد بود. در ابتدا، توله های جوان هیچ دندانی ندارند و به دهان گرفتن آنها دردی نخواهد داشت. به موازات اینکه دندان های شیری آنها شروع به رشد می کنند، گاز گرفتن آنها برای ما درد آور خواهد بود، البته خود نوله ها هنگامی که با یکدیگر بازی می کنند، این گاز گرفتن ها و کشیدن ها را به راحتی تحمل میکنند چرا که دارای پوست ضخیم تری نسبت به ما هستند و مشکلی با این نوع بازی ها با یکدیگر نخواهند داشت. به موازات اینکه رشد میکنند، گاز گرفتن آن ها هم قوی تر می شود و ممکن است که آسیب زننده باشد به طوریکه حتی خود توله ها در این مرحله اگر توسط هم گاز گرفته شوند، آه و ناله میکنند. این مسئله باعث می شود که در طی روند رشد و قوی تر شدن آرواره های آنها، این عادت گاز گرفتن از سر آنها می افتد. مادرشان نیز ممکن است آنها را از گاز گرفتن منع کند چرا که سینه های خودش نیز در هنگام شیر دادن به توله هایش ممکن است آسیب ببینند.

آیا انجام بازی های خشن و کششی (rough-housing) با توله ایراد دارد؟

بسیاری از صاحبان سگ از بازی های کششی و پر هیجان و نیز در اصطلاح  کشتی گرفتن با توله سگشان لذت می برند، که تمام این ها را می توان با یک عنوان “بازی های پر انرژی فیزیکی یا سطح انرژی بالا” در یک گروه دسته بندی کرد. اینگونه رفتار در ابتدا و در سنین پایین توله که دندان ها رشد نکرده اند، جذاب است اما هر چقدر که توله بزرگتر شده و دندان های دائمی اش نمایان می شوند از جذابیتش کاسته خواهد شد. ای مسئله می تواند حتی برای افرادی که پوست حساس تری نسبت به سایرین دارند(افراد مسن، کودکان) خطرناک باشد. برای توله سخت و دشوار است که رفتار ها و بازی های پر انرژی دوران تولگی اش با صاحبش را کنار بگذارد. حال هر چقدر هم که صاحبش اصرار به پایان این نوع بازی ها داشته باشد، چرا که اینگونه رفتار های هیجانی برای سگ عادی شده و به نوعی به الگوی رفتاری سگ تبدیل شده است. پس به یاد داشته باشید که در دوران تولگی هرگز سراغ اینگونه بازی ها با سگتان نروید.

توله ی شما باید بیاموزد که چگونه درست رفتار کند که این رفتار ها شامل بازی کردن نیز می شود. آموزش “بازداری از گاز گرفتن” به توله ی شما کمک می کند که با مردم و سگ های دیگر به خوبی رفتار کند.

چگونه با توله ی خود بدون اینکه گاز بگیرد، بازی کنیم؟

در این مقاله چند روش جواب داده و نتیجه گرفته شده را (tried-and-tested methods) برای آموزش “بازداری از گاز گرفتن” به توله اتان را معرفی میکنیم تا توله اتان بیاموزد که چگونه از دندان هایش بدون آنکه به دیگران آسیبی بزند استفاده کند.

اسباب بازی،اسباب بازی و باز هم اسباب بازی

این خوب است که شما با توله اتان بازی کنید و کاری کنید که از دندان هایش استفاده کند، اما این نوع از بازی باید به وسیله های اسباب بازی های مناسب انجام شود. بهترین حالت آن است که از ابتدا به شیوه ای با توله اتان بازی کنید که کتر حالت تهاجمی و آسیب زدن داشته باشد. وقتی شروع به بازی میکنید، تعداد زیاد و متنوع از اسباب بازی های دندانی مختلف داشته باشید. هنگامی که توله میخواهد از دهان و دندانش استفاده کند بلافاصله اسباب بازی دندانی را در دهانش بگذارید.( دیگر سراغ دست و پای شما نمی آید.)

آاااااوووییی!!!!

یک شیوه ی موثر دیگر آن است که همانند یک توله ی دیگر که گاز گرفته می شود، به این عمل واکنش نشان داده و با صدای بلند بگویید “آااااااوویییی”. شما می توانید حتی این کار را زمانی که گاز گرفتن درد ندارد انجام دهید. این عمل باعث می شود که توله برای چند ثانیه عقب بکشد و این به شما اجازه می دهد که کنترل بازی را به دست بگیرید و حواسش را از گاز گرفتن پرت کنید.این مهم است که شما طوری واکنش نشان ندهید که توله به طور کل بترسد و بازی تمام شود. ما فقط می خواهیم برای چند ثانیه حواسش پرت شود تا سریعا اسباب بازی دندانی را در اختیارش بگذارید.

رها کن!

به توله ی خود دستوری با مضمون “رها کن” یا “ول کن” را آموزش دهید. این امر می تواند برای جلوگیری کردن از به دندان گرفتن وسیله های نامناسب و خطرناک و یا دست و پای شما مناسب باشد. وقتی توله از دستور اطاعت کرد حتما به او جایزه دهید.

هرگز تنبیه نکنید!

تنبه کردن سگتان به او استرس می دهد و ممکن است بیشتر منجر به تشویق سگ جهت انجام کاری که شما نمی خواهید از او سر بزند، بشود. هم چنین تنبیه کردن منجر به کاهش رابطه صمیمانه و پیوند بین شما و سگتان می شود. سگ هایی که مورد تنبیه فیزیکی قرار میگیرند بیشتر مستعد ناهنجاری های رفتاری مانند پرخاشگری هستند.

تشویقش کنید!

وقتی که توله ی شما رفتار خوبی از خود نشان می دهد، به یاد داشته باشید که باید تشویقش کنید. این رفتار مثبت سبب می شود که آنها به شیوه ای رفتار و بازی کنند که موجب خشنودی صاحبش و سایرین خواهد بود.

اگر با رعایت تمام این نکات باز هم توله ام گاز می گرفت، چی؟

این مسئله اجتناب ناپذیر است که توله ی شما یک یا دو بار دستتان را گاز بگیرد. این تنها راهی است که به وسیله ی آن می توانند دنیا و محیط اطرافشان را کشف کنند و یا توجه و محبت شما را به خود جلب کنند. بنابر این یک یا دو بار طبیعی است. روش های پیشنهاد شده را ادامه دهید و سعی کنید رفتار های خوبش را تشویق کنید. اگر توله ی شما باز هم به سر سختی و بازی های خشن ادامه داد با یک مربی حرفه ای مشورت کنید. توله های بزرگتر و سگ های بالغ اگر به گاز گرفتن ادامه دادند ممکن است نیاز باشد که دندان ها و دهانشان توسط دامپزشک و کلینیک دامپزشکی مورد آزمایش قرار بگیرند.

گردآوری و ترجمه : متین نزاکتی

دیدگاه‌ها 80

*
*

    blank ستاره احمدی پاسخ

    سلام ببخشیدمن ی توله سگ دارم که مثل اینکه باردارهم هستسش ولی وقتی بهش خوراکی غذامیدم میخوره نمیذاره غذاش یاخوراكیش تموم بشه منوگازمیگیره من بایدچکارکنم

      blank drtaheri پاسخ

      چطور سگ شما توله است ولی حامله شده؟ به هرحال سگها در زمان غذا خوردن به فضا و محدوده امن احتیاج دارند. هرگز در زمان غذا خوردن مزاحم سگ ها نشوید.

    blank zra پاسخ

    سلام ببخشید سگ من سه ماهشه و وقتی از پارک بازیش خارجش میکنم ب کفشا و پاهامون حمله میکنه و اگر بغلشم بگیرم شرومیکنه به غرش کردن و گاز گرفتن

    blank Nana پاسخ

    سلام من ی توله سگ هاسکی 3 ماه ماده دارم
    و اطراف خونمون چندتا سگ بزرگ هستن (ی ژرمن با دوتا هاسکی) اشکال نداره با اونا بازی کنه؟
    بهش اسیب نمیزنن؟

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام. ترجیحا سنش کمی بره بالاتر و واکسیناسیون تکمیل شه و بعد اجازه بدید تحت کنترل شما با هم ارتباط برقرار کنند.

    blank ترنم پاسخ

    سلام ببخشید سگ من سه سالشه و بالغه ولی هر زمان که من نوازشش میکنم و باهاش بازی میکنم من و گاز میگیره و حتی گاهی وقت ها هم جای گاز گرفتگیش هم خون میاد ولی فقط با من اینطوریه باید چکار کنم

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام. ناهنجاری رفتاری است. با یک مربی متخصص در زمینه ی رفع ناهنجاری سگ مشورت کنید

    blank abolfazl پاسخ

    سلام من یک توله سگ دارم حدود 1 ماهه هست و تازه دندوناش در اومده.
    زمانی ک باهاش بازی یا دست میزنیم یا طرفش میریم شروع ب گاز گرفتن میکنه(دست.شلوار .گاهی وسایل خونه)
    چجوری میشه جلوشو گرفت تا در سنین بالاتر عادت نکنه؟؟؟

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام، توی این سن طبیعی هست. همانطور که داخل مقاله توضیح داده شده توله سگ علاقه ی زیادی به گاز گرفتن داره و کاملا طبیعیه. می توانید از اسباب بازی های دندانی هم تو این دوره کمک بگیرید.

    blank ashkan پاسخ

    گاز گرفتن توله سگ میتونه به این دلیل باشه که دندوناش داره در میاد و درد داره که گاز میگیره؟

      blank متین نزاکتی پاسخ

      دقیقا به خاطر همینه

    blank Sara پاسخ

    من توله سگم همینجوری از روی محبت گاز میگیره و الان دستم نابود شده

    blank طاهره پاسخ

    بسیارعالی بودممنون ازراهنماییهایی که فرمودید

    blank حقیقت پاسخ

    سلام،ببخشید من یک توله هاسکی ۹۳روزش هست.سگم منو خیلی گاز میگیره مثال وقتی میرم پیشش سریع میاد پیش میخواد منو گاز بگیره!باید چکار کنم حتی موقع بازی چند بار هم دستمو گاز گرفت یکم خون اومد.!

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام، توی این سن طبیعی هست. همانطور که داخل مقاله توضیح داده شده توله سگ علاقه ی زیادی به گاز گرفتن داره و کاملا طبیعیه. می توانید از اسباب بازی های دندانی هم تو این دوره کمک بگیرید.

    blank هاچیکو پاسخ

    سلام من هم به سگ دارم که خیلی بچه هست وقتی می رم بیرون به سرعت به سمتم میاد من هم دستم رو جلو دهانش می گم تا منو بشناسه و بعد از چند ثانیه دستم رو لیس میزنه و بعد تو دهنش می کنه و من نمی دونم می خواد بازی کنه با قصد آسیب به من رو داره.
    بعضی وقت ها هم که می خوام بیام داخل پاچه شلوارم رو می گیره و پارس می کنه و من باز هم نمی دونم می خواد من اونجا بمونم با چی؟!

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام
      اون لیس زدن و دندون گرفتن کاملا طبیعیه. رفتاری است متناسب با سن سگتون. داخل این مقاله به طور کامل توضیح داده در رابطه با کنترل این رفتار سگ.

    blank پاکزاد پاسخ

    با سلام
    من یه سگ اشپیتز پامر ۲ ماهه دارم معمولا زمان بازی و یا زمانی که نی خواد بغلش نکنیم گاز می گیره وقتی می خوایم بقلش کنیم یا بلندش کنیم چطور این‌کار رو بکنیم؟؟؟

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام
      مشکل سگتون عدم اعتماد سازی درست و آلفا شدن هست. باید اعتمادش رو مجدد به دست بیارید و ناهنجاری رفتاریش برطرف شه. ترجیحا با یک مربی متخصص در زمینه ی رفع ناهنجاری های رفتاری مشورت کنید.

    blank هستی دیدنده پاسخ

    سلام وقت بخیر. من یه توله سگ بومی دارم و تقریبا یه هشت هفته ایش هست. از پنج هفتگیش بخاطر فلج شدن مادرش به سرپرستی گرفتمش و همیشه هر وقت میرم باهاش بازی کنم شروع میکنه به گاز گرفتن نمیدونم بخاطر دندوناشه که میخاره یا داره باهام بازی میکنه. به هرحال دوست ندارم اینکارو تکرار کنه چون با اینکه توله هست بعضی وقتا خیلی دردناک میشه. به طوری که انگار تنها سرگرمیش پیدا کردن دستم و گاز گرفتنشه و میترسم یه این کارش یه دلیل خاصی داشته باشه لطفا راهنماییم کنید.

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام
      پاسخ شما به طور کامل داخل این مقاله ذکر شده. مطالعه بفرمایید کمکتون میکنه.

    blank Arash پاسخ

    یه توله گرگ دارم دائم گاز میگیره چیکارش کنم

    blank رامتین پاسخ

    من یک توله سگ ۳ ماهه یورکشایر کراس دارم که بعضی وقت خیلی آرومه ولی بعضی وقت ها همه چیز را گاز میگیره چند تا هم اسباب بازی داره اونارو هم گاز میگیره بازی میکنه ولی بعضی وقت ها هم شلوار رو هم گاز میگیره دست رو هم گاز میگیره

    blank F.h پاسخ

    سلام یک من شیتزو ۱ماهشه باید کی بهش واکسن بزنم؟

    blank ارمین پاسخ

    سلام من یگ سگ دارم الان 3 ماهه میخوام سمتش برم میاد جلو وشلوارمو گاز میگیره نمیدونم چطوری ارومش کنم

    blank مهدی پاسخ

    سلام من یه توله ۳ماه دارم اون فقط موقعه نوازش گاز میگیره کارایی که شما گفتین انجام میدم ولی بازم تکرار میکنه این کارو ۱ماه پشت سر هم انجام دادم فقط وقت نوازش گاز میگیره

    blank سویل پاسخ

    سلام وقت بخیر . اگر ناخواسته به توله سگمان دعوا کردیم و از اون موقع گار گرفتناش وحشتناک شده چیکار کنیم ؟

    blank m.reza پاسخ

    سلام طوله من اسباب بازیهاش و ول میکنه بازم پا یا دست من و گاز میگیره هرکاری هم کردم بازم نشد ممنون

    blank زینب پاسخ

    سلام من یه سگ شیتزو تریر ۴ ماهه دارم.خیلی گاز میگیره نمیزاره شانه اش کنیم و وقتی میخوام نوازشش کنم گاز میگیره و گاز های درد دارن.دوست نداره بره تو پارکش.وقتی میزاریمش تو پارک مارس میکنه و پارکش رو هی هل میده تا یکی بیاد درو براش بازکنه
    روزی جای مخصوص دستشوی نمیره و فقط نگاش میکنه و وقتی میره تو باقچه یا میبریمش میرون تو باقچه کارش رو میکنه
    من هر اسباب بازی که نیازش بهش میدم ولی نمیدونم چرا وقتی
    پیشش نیستیم پارس میکنه و من نمیدونم چیکارکنم
    پدرم هر وقت کار بد میکنه بهش میگه که چون کار بد کردی میری تو پارک و من هرچی بهش میگم که نکن بابا این کار درست نیست میگه باید یاد بگیره کار بد نکه
    حالا من باید چی کار کنم.

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام در این مورد با یک مربی مجرب مشورت کنید.

    blank Hana پاسخ

    سلام من یه سگ دارم یک سالشه....زمانی که بچه نزدیکم میشه شروع میکنه به پرخاش و پارس کردن و حتی چندین بار هم به قصد گاز گرفتن حمله کرده .....من باید چیکار کنم ؟؟!

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام در این مورد با یک مربی مجرب مشورت کنید.

    blank مرجان پاسخ

    سلام وقت شما بخیر ما سگ ساموئید هفت ماهه داریم امروز داره تمایل به گاز گرفتن نشون میده و مدام دستامو گاز گاز میکنه البته بازه اکثرا و توی حیاط و روزانه توی محوطه باز و باغ میگردونیم علت این کارش چیه و چه برخوردی باید باهاش داشته باشیم البته این سگ مال دوستم بود الان یک ماهه که اومده پیش ما بسیار مهربون اجتماعی و آرومه امروز این حرکات رو ازش دیدم برام عحیبه

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام در این مورد با یک مربی مجرب مشورت کنید.

    blank یاسیا پاسخ

    سلام من یک توله اشپیتز تریر دارم
    خیلی بازیگوشه وقتی میرم سمتش به پاهام حمله میکنه و هی دمپایی و پامو
    و لباسامو می خواد گاز بگیره.منم دعواش کردم و چند باری سرش داد زدم اما رفتاراش بیشتر شد واقعا میگید چی کار کنم؟برطرف میشه؟(2ماهشه تقریبا)

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام در این مورد با یک مربی مجرب مشورت کنید.

    blank Morteza پاسخ

    من توله سگ دارم حدودا یک ماهشه گاز میگیره ولی در حین گاز گرفتن صدای عجیبی هم میده ؟من متوجه نمیشم که چرا صداهای عجیب میده

    blank Hani پاسخ

    سلام من یه شیتزو مالتیز ۲ماهه دارم فقطو فقط از من گاز میگیره شلوارمو پاره میکنه تنها واسه منی که ۲۴ساعته مراقبشم گاز میگیره چکارش کنم؟اسباب بازی رو امتحان کردم،جایزه رو امتحان کردم،اینباره اخر دیگه تحملم تموم شد دعواش کردم انداختمش تو پارکش آدم دلش میشکنه انقد ناسپاسه لطفا راهنمایی کنین

    blank کامیاب پاسخ

    سلام. وقت بخیر سکم اشپیتز پامر و تقریبن دوماهشه تا وقتی توی بغلمه فقط لیسم میزنه و بو میکشه وقتی میذارمش زمین فورا شروع میکنه به جهیدن و دویدن وقتی هم دستمو میبرم سمتش تا باهاش بازی کنم گازم میگیره ولی خب البته نه محکم خیلی آروم. از یه مربی سگ کمک خواستم بهم گفت یه برگه کاغذ بگیر دستت وقتی خواست گاز بگیره بزن تو سرش. الان یه روزه دارم امتحان میکنم ولی تا وقتی که اون کاغذو بهش نشون میدم ارومه بعد دوباره همون آشو همون کاسه
    آیا با کاغذ زدن درسته یا نه؟

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت به خیر
      به هیچ عنوان به صلاح نیست. به طور کل قطع کنید و دیگه تکرار نکنید.
      شیطنت توی این سن کاملا طبیعیه برای توله سگ. تا حدودی رو باید تحمل کنید. تخلیه انرژی توله در این سن هم میتونه خیلی کمک کننده باشه. عناوین مطرح شده در مقاله رو مرور کنید، کمکتون میکنه.

    blank مبین پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ببخشید یه سوال داشتم من دو تا توله سگ عراقی دارم چند تا هم جوجه کنارشون هست امروز یه لحظه دیدم جوجه ها صدا کردن رفتم دیدم یکی از توله ها افتاده به جون اون جوجه داره میخوره اونو ، یکی هم که چند روز هست اصلا خیلی بد شدن دارن فقط گاز میزنن میشه در موردش راهنمایی کنید

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت به خیر
      نژادی مثل سگ شما به هیچ عنوان در کنار پرندگان نباید نگه داشته بشه. این اتفاقات در اینگونه نژادها شایعه.

    blank E پاسخ

    سلام ببخشید من یه توله سگ دو ماهه هاسکی دارم خیلی بهش رسیدگی میکنم در روز هروقت که هوا خنک باشه میبرمش بیرون از خونه تو محوطه باز که بازی کنه سر موقعه غذا میخوره میخوابه همه چیش سر جاشه اما هنوز دندون هاش کامل نشده و خیلی گاز میگیره ینی وقتی که دندون هاش کامل بشه ممکنه از سرش بیوفته گاز گرفتن لطفا بگین؟؟؟؟؟؟

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام ، بله بعد از سن شش ماهگی و در آمدن دندان های دائمی این عادات برطرف خواهند شد.

    blank فلوکی پاسخ

    سلام من یه توله سگ دارم که تقریبا یک ماه و نیمه هست دستم رو نمیدونم به جنبه بازیه یا نه ولی گاز میگیره حتی کفش هامو هم گاز میگیره نمیدونم چیکار کنم 🙁من میزارمش داخل حیاط داخل یک اتاق وقتی میام داخل خونه از خودش صدا درمیاره که من بیارمش بیرون باهاش بازی کنم باهاش بازی میکنم اما بازم اینطوریه بنظرتون چیکار کنم میشه پاسخ بدین

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام، خب دقیقا این مقاله جهت پاسخگویی به سوال شماست. مقاله رو کامل مطالعه کنید، جواب سوالتون رو پیدا خواهید کرد.

    blank محمدحسن غلامی پاسخ

    سلام خسته نباشید،من دوتاتوله سگ دارم امروزهنگام غذادادن یکیش اومدازدستم غذا روگرفتنی دندونش یزره دستموخراش داد، انگشت شصت باسبابه ی چپم، مشکلی بوجودنمیاد؟لطفاراهنمایی کنین ممنون میشم

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام نه هیچ مشکلی نداره ، نگران نباشید.

    blank ستاری پاسخ

    با سلام.
    گاز گرفتن توله سگ میتونه از بیماری ویروسی هاری هم باشه؟
    توله ای دارم ۲ ماهه دست و پا رو شدید گاز میگیره و پارس میکنه و ریشه فرش رو میخوره و تو باغ هم میبرم خاک و گچ های دیوار میخوره.

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام
      نه اصلا . علائم ویروس هاری کاملا متفاوت هست. این مسئله و مشکل شما ، مشکل رفتاری است که در همین مقاله به طور کامل و با جزییات راه حلش توضیح داده شده است.

    blank Zahed پاسخ

    سلام عرض ادب خدمت شما من یه توله سگ سرابی دارم واکنش نزدم باید چند هفته یا چند ماهش بشه واکنش بزنم بعدم هرچی اسمشو صدا میزنم جواب نمی‌ده خیلیم باهاش بازی میکنم اسمشم صدا میزنم ولی هیچی جواب نمیشه ازش

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت به خیر، توله ها در سال اول زندگی نیاز دارند که 3 بار واکسن پلی والان دریافت کنند به فاصله هر سه هفته یکبار. از 30 روزگی میتونید اولین نوبت تزریق رو انجام بدید. بعد از سن 3 ماهگی هم یک نوبت واکسن هاری باید دریافت کنه.

    blank Deku پاسخ

    سلام خسته نباشید💙
    سگ من ۵۶ روزه است و الان دقیقا سه روز است که امده پیش ما و با ما زندگی میکند و همش گاز میگیرد و گاز هاشم خیلی دردناک است. شما میفرمایید ما چه کار کنیم؟
    از ترس اینکه گاز نگیره وقتی از قفس میاریمش بیرون خودمون میریم رو مبل که گازمون نگیره با وسیله هاشم بازی نمیکنه.فقط به وسایل های خونه اسیب میزنه.
    لطفا بگید چیکار کنممممم😭😭😿💔💔💔💔💔💔
    یک نفر گفت وقتی گاز گرفت سرش داد بزنید و حولش بدید اون ور ولی با این کار بد تر شد.
    ترو خدا جواب بدیددددد😭😭😭😭

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت به خیر، دوست عزیز تمام جواب سوالات شما در همین مقاله با جزییات عنوان شده. توصیه میکنم به هیچ عنوان سراغ رفتار های خشن و تهاجمی برای تربیت سگ نروید چون نتیجه عکس خواهد داشت.

    blank M پاسخ

    سگ من ۴ ماهشه ولی یهو شروع می‌کنه به گاز گرفتن دستم و پاهام و شلوارم و کل دستم زخم میشه و خون میاد

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام ، تا حدودی که طبیعیه و باید تا 6 ماهگی صبر کنید تا این عادت از سرش بیفته. راهکار هایی هم در این مقاله ذکر شده که می تونه کمک کننده باشه براتون.

    blank Viana پاسخ

    سلام خسته نباشید من یک توله پامر ۳ ماهه دارم که حدود ۱۱ روزه که پیشمونه و توی بازی یا بعضی وقتا که نشستیم میاد و گاز میگیره
    این رفتار برای خواهر کوچیکترم که نه سالشه خیلی بیشتره
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    و بعضی وقتا با صدا اینکارو انجام میده

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام، این مسئله در سنین پایین طبیعیه و خیلی نگران کننده نیست اما برای جلوگیری از تبدیل شدن به عادت این رفتار، می تونید راهکارهایی رو که در این مقاله مطرح شده اند رو امتحان کنید. مطمئن باشید که تنیجه میگیرید. همچنین از رفتارهای هیجانی موقعی که توله به سمت دستتون میاد برای گاز گرفتن جدا خودداری کنید چون این مسئله صرفا باعث تحریک بیشتر سگ میشه.

    blank حسین پاسخ

    سلام خسته نباشید من ی هاسکی ۵۰ روزه دارم خیلی منو گاز میگیره بخدا پاک خط خطیم کرده فقدم منو گاز میگیره روز ب روزم داره بدتر میشه لطفا ی روش موثر بهم بگین تا نزدم لهش کنم

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام. شما اگر همچنین دیدگاهی نسبت به سگ دارید بهتره اصلا نگهداری سگ رو فراموش کنید

    blank مهرزاد صمدزادگان پاسخ

    سلام وقت بخیر.
    من ی توله 4 ماهه دارم ک در مواقع عادی گاز نمیگیره جز وقتایی ک چیزی ب میلش نیست
    مثلا بعد از حموم موقع خشک کردنش بدون توجه ب میزان دردش، گاز های شدید میگیره و اصلا نمیذاره کار انجام بشه و خیلی شدید غرش میکنه رفتار های هجومی انجام میده
    چون بدتر از حد معمول گاز میگیره در اون شرایط ممنون میشم راهنماییم کنید🙏🙏

    blank ناشناس پاسخ

    سلام روز بخیر من یه توله سگ ۵ ماهه دارم می خواستم بدونم که سگ ها در چند ماهگی از تولگی در میان لطفا جواب بدین🙏🙏🙏

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقتتون بخیر، از نظر جنسی بعد از 6 ماهگی بالغ خواهند بود. اما از نظر رفتارشناسی تا زیر 12 ماهگی هم توله محسوب می شوند.

    blank ارمین پاسخ

    سلام ما یه ژرمن داریم ۲ماهس گاز میگیره چیکار کنیم

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام، این مسئله در سنین پایین طبیعیه و خیلی نگران کننده نیست اما برای جلوگیری از تبدیل شدن به عادت این رفتار، می تونید راهکارهایی رو که در این مقاله مطرح شده اند رو امتحان کنید. مطمئن باشید که تنیجه میگیرید. همچنین از رفتارهای هیجانی موقعی که توله به سمت دستتون میاد برای گاز گرفتن جدا خودداری کنید چون این مسئله صرفا باعث تحریک بیشتر سگ میشه.

    blank عسل پاسخ

    سلام سگ من دو ماهشه و دندون داره در میاره هروقت باهاش بازی میکنم گاز میگیره و مثل اینکه باری رو تو گاز گرفتن میبینه هرچقدر بهش میگم باز ادامه میده و اگر هم نزارم یه صداش غرش مانند از خودش در میاره لطفا راهنمایی کنید

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام، این مسئله در سنین پایین طبیعیه و خیلی نگران کننده نیست اما برای جلوگیری از تبدیل شدن به عادت این رفتار، می تونید راهکارهایی رو که در این مقاله مطرح شده اند رو امتحان کنید. مطمئن باشید که تنیجه میگیرید. همچنین از رفتارهای هیجانی موقعی که توله به سمت دستتون میاد برای گاز گرفتن جدا خودداری کنید چون این مسئله صرفا باعث تحریک بیشتر سگ میشه.

    blank مریم آزادوار پاسخ

    سلام وقتتون بخیر .توله سگ ژرمن ۴۳روزه مون همسرمو تو حین بازی یه گاز کوچیک گرفت ویه خراش کوچک شد.آیا امپول هاری باید بزنه چطور نیشه ممنون میشم راهنمایی کنید؟

    blank Amir پاسخ

    سلام
    من یک توله سگ ۴۵ روزه دارم( میکس هاسکی و دوبرمن ) موقعی که باهاش بازی میکنم و نوازشش میکنم منو گاز میگیره مثلا دستم رو آروم گاز میگیره ولی کفشم یا پاچم رو که میگیره دیگه ول نمیکنه . لطفا کمکم کنید

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام، این مسئله در سنین پایین طبیعیه و خیلی نگران کننده نیست اما برای جلوگیری از تبدیل شدن به عادت این رفتار، می تونید راهکارهایی رو که در این مقاله مطرح شده اند رو امتحان کنید. مطمئن باشید که تنیجه میگیرید. همچنین از رفتارهای هیجانی موقعی که توله به سمت دستتون میاد برای گاز گرفتن جدا خودداری کنید چون این مسئله صرفا باعث تحریک بیشتر سگ میشه.

    blank اتنا پاسخ

    سلام من یه سگ شیتزو ۲ماهه دارم متاسفانه خیلی بد گاز میگیره. و از پارک میاد بیرون پاهاش رو میزاره میاد بیرون لطفا راهنماییم کنید

    blank متین نزاکتی پاسخ

    سلام، این مسئله در سنین پایین طبیعیه و خیلی نگران کننده نیست اما برای جلوگیری از تبدیل شدن به عادت این رفتار، می تونید راهکارهایی رو که در این مقاله مطرح شده اند رو امتحان کنید. مطمئن باشید که تنیجه میگیرید. همچنین از رفتارهای هیجانی موقعی که توله به سمت دستتون میاد برای گاز گرفتن جدا خودداری کنید چون این مسئله صرفا باعث تحریک بیشتر سگ میشه.

    blank فاطی پاسخ

    سلام من یه شیتزو نره ۴ ماهه دارم که یه چهار پنچ روزی میشه که اوردیمش خونه خیلی بازیگوشه و باهامون کنار میاد ولی گاز میگیره البته فقط منو بقیه اعضای خانواده رو گاز نمیگیره شایدم ازشون حساب میبره😅رفتار خوبی هم باهاش دارم و غذاش رو هم همیشه خودم میدم جوری نیست که بگم ازم بدش میاد یا میترسه فکر میکنین واسه چی اینجوری میکنه🤔

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت بخیر.
      این رفتار در این سن کاملا طبیعی هست به علت دندان در آوردن و خارش لثه. از بعد از شش ماهگی برطرف خواهد شد، نگران نباشید. فقط از رفتارهای هیجانی در قبال گاز گرفتن توله خودداری کنید.

    blank سپهر پاسخ

    مجدد سلام
    نمیدونم چه غذایی باید بهش بدم واکسن اولشم زدم و شناسنامه براش گرفتم ولی خیلی دستو پامو گاز میگیره اثلا دلم نمیاد سرش داد بزنم دعواش کنم با مظلومیت نگاهم میکنه ممنون میشم راهکار بهم نشون بدید 🙏🙏🙏🙏

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت بخیر. در آموزش خصوصا در سن پایین باید جدی باشید. مطابق دستورالعمل های گفته شده در مقاله پیش برید به نتیجه خواهید رسید

    blank عیسی پاسخ

    سلام
    تو چند ماهگی برا توله سگ قلاده بزارم تا بتونم بیشتر اموزشش بدم

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام ترجیحا از 2 ماهگی به بعد یک قلاده گردنی با سایز مناسب که تنگ هم نباشه براش اختصاص بدید.

    blank سمانه پاسخ

    سلام وقتتون بخیر
    ی سگ پامر اشپیتز روباهی ۳ روز پیش خریدم چند بار حمله کرده و میخواست گاز بگیره بدجور صدا از خودش در میاره بچه هامم خیلی ترسیدند ازش اصلا نمیزاره بغلش کنم و ی کم که نازش میکنه میخواد بعدش گاز بگیره ب نظر شما مشکلی داره

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت شما هم بخیر. توله اتون به شدت آلفاست حتما با یک مربی مجرب مشورت کنید، در ضمن انتخاب نژادتون اشتباه بوده. کسی که بچه کوچک داره نباید پامرانین و از آن بد تر میکس های غیر اصولی از پامرانین، مثل پامر اشپیتز رو تهیه کنه.