چند دلیل برای اینکه چرا گربه ها شب ها میو میو می کنند

blank

میو میو گربه

گربه ها معمولا مانند سگ ها پر سر و صدا نیستند، اما این به معنی نیست که آنها سر رو صدایی ندارند. در آموزش گربه خود باید بدانید که گربه ها میو میو می کنند، جیغ می کشند، ناله می کنند، گریه می کنند و بقیه صداها را از خود در می آورند. گاهی اوقات این صداها در طی روز بخاطر واکنش به فعالیت های مختلف هستند، اما بیشتر اوقات سروصدای گربه شب ها وقتی می خواهید بخواهید روی می دهند. در تربیت و آموزش گربه خود می توانید با دلایل این رفتار آشنا شوید و از آن جلوگیری کنید.

گربه

گربه

چرا گربه تان شب ها نمی خوابد؟

گربه ها حیواناتی شبانه هستند، بنابراین معمولا شب ها وقتی شما می خواهید بخواهید آنها بیدار هستند. گربه خانگی شما ممکن است بخواهد که شب ها بازی کند، کاوش کند، غذا بخورد، چنگ بزند، یا اینکه کاری کند تا توجه شما را به خود جلب کند و گاهی اوقات این کارها پر سر و صدا هستند و شما را بیدار می کنند. بعضی از گربه ها در طی روز خیلی تنبل هستند. این گربه ها انرژی زیادی برای سوزاندن در هنگام شب دارند و زمانی که شما بیدار هستید این انرژی را مصرف نمی کنند. برای آموزش گربه باید با این رفتارها آشنا شوید تا بتوانید از میو میو کردن گربه تان در شب ها جلوگیری کنید.

گربه

گربه

میو کردن گربه برای جلب توجه در شب ها

در آموزش گربه خود باید بدانید که اگر گربه شما فعال، کنجکاو و عاشق بازی کردن است پس ممکن است با سرو صدایش برای جلب توجه، شما را بیدار نگه دارد. گربه ها کارهای زیادی را برای جلب توجه شما انجام می دهند. این کارها شامل چنگ زدن به درب اتاق خواب شما، چنگ زدن به شما، پریدن بر روی شما، چرخیدن بر روی زمین در مقابلتان و البته میو میو کردن می شود. اگر وقتی خواب هستید، گربه تان به دنبال جلب توجه شما می باشد، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که آنها را نادیده بگیرید. البته ممکن است این کار برای بعضی از مردم سخت باشد، اما اگر وقتی گربه تان در حال میو میو کردن می باشد و به او توجه کنید، تنها آن رفتار ناخوشایند را تقویت می کند. با وجود اینکه با داد زدن، به گربه تان توجه منفی می دهد  باز هم به او توجه می کنید. گوش پنبه ممکن است تنها راه حل باشد تا اینکه بتوانید از میو کردن های شبانه جلوگیری کنید.

برای آموزش گربه خود سعی کنید که روزها با دادن اسباب بازی به گربه، او را خسته کنید. اسباب بازی های پازلی، عصاهای پر، پوینترهای لیزری و اسباب بازی هایی که با باطری کار می کنند گزینه های بسیار خوبی برای خسته کردن گربه شما می باشند. با خسته کردن گربه تان در طی روز احتمال کمتری وجود دارد که شب ها برای جلب توجه تان میو میو کند.

گربه

گربه

میو میو کردن برای غذا در شب

فراموش کردید گربه تان را غذا بدهید؟ گربه ها اغلب وقتی گرسنه هستند سرو صدا می کنند و یک گربه گرسنه اصلا ساکت نمی ماند. اگر گربه تان گرسنه است، زیاد نمی توانید بخوابید، بنابراین مطمئن شوید قبل از اینکه به رختخواب می روید گربه تان سیر است. وقتی شب ها سر و صدا می کنند از عکس العملی نشان ندهید، چرا که با این رفتار به شما ثابت می کنند که با میو میو کردن می توانند غذا بدست بیاورند. اگر برنامه متفاوتی دارید یا اینکه نگان غذا دادن به گربه تان هستید، یک دستگاه خودکار در منزل خود قرار دهید تا به گربه تان به میزان نیاز او غذا بدهد. وجود این دستگاه یک برنامه غذایی معمولی را تضمین می کند و احتمال کمتری وجود دارد که گربه تان بخاطر غذا در طی شب ها سرو صدا کند. پس تمامی تلاش خود را کنید تا یک برنامه غذایی خوب برای گربه خود ترتیب دهید.

البته در تربیت گربه تان باید توجه کنید که بیماری به نام پیکا وجود دارد که ممکن است باعث رفتارهای بد در گربه شود.

گربه

گربه

میو میو کردن بخاطر مشکلات بینایی یا کر بودن

اگر یک گربه نتواند ببیند یا اینکه بشنود، ممکن است بترسد و گیج شود. شب ها خانه تان معمولا تاریک تر و ساکت از طی روز می باشد و اگر بینایی گربه تان کم باشد یا اینکه کر باشند و یا اینکه نتوانند شما را ببینند، ممکن است میو میو کنند. این میو میو کردن می تواند به این دلیل باشد که به دنبال شما می گردد یا اینکه ترسیده است. گربه شما نیز ممکن است متوجه نباشد که در حال سر و صدا کردن است، چرا که آنها صدای خودشان را نمی شوند. بینایی چشم، مانند شنوایی، می تواند با سن و بیماری بدتر شود بنابراین اگر گربه تیز بین و شنوای شما به نظر می رسد حس هایش را از دست می دهد، او را نزد دامپزشک ببرید.

در برنامه آموزش گربه خود باید توجه خاصی به همه نکات داشته باشید. اگر مشکوک هستید که گربه تان بیمار شده است، سریعا به دامپزشک مراجعه کنید. دانستن مشکلات و بیماری ها این حیوان خانگی در تربیت و آموزش گربه تاثیر بسیار زیادی دارد. با یادگیری برنامه های آموزش گربه می توانید یک حیوان خانگی سالم و خوب داشته باشید.

برای خرید محصولات گربه می توانید به صفحه پت شاپ اینترنتی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها 20

*
*

    blank Anisa پاسخ

    سلام دکتر عزیز من یه سوال دارم
    من یک گربه دارم و ۹ ماهشه و امروز از پنجره به بیرون نگاه میکرد بعد یک گربه دید که هم سن خودش بود بعد همش داشت با صدای محکم و کششی میگفت میوووووو بعد اونم به گربه ام میگفت میوووو بعد شب شده بود و دیدم گربه ی من داره. خودش رو به زمین مماله و داره. با صدای کششی میگه. میوووو بعد وقتی راه میره. بدنشم خیلی کشش میده و همش ناله و میووو میکنه و همش اینجوری کرد و همش دراز میکشید و منم نازش میکردم ولی. بازم همش میووو میکرد

    چیکار میشه کرد ؟؟

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام، گربه اتون بالغ شده و علایم فحلی است. تا 2 هفته هم ممکنه طول بکشه. اگر تمایل ندارید مجددا چنین صحنه هایی رو مشاهده کنید، عقیمش کنید.

    blank Aaaa پاسخ

    با سلام
    من گربم همین امشب دچار یه مشکلی شده گمونم
    امشب که رفتم بخوابم دیدم داره میو میو میکنه
    وقتی میرم پیشش ساکت میشه
    هر چقدر پیشش میمونم اصلا دیگه صدا نمیکنه
    ولی تا میرم شروع میکنه به میو میو کردن
    چیکار کنم؟ نمیزاره بخوابم

    blank محمدعلی پاسخ

    سلام
    گربه ما سه ماهه هست و نوع پرشین به هیچ عنوان نمیذاره از ساعت 4صبک به بعد بخوابیم دایم دم در اتاق ناله میکنه و ما رو بیدار میکنه کم کم داریم ازش متنفر میشیم چون داره مریضمون میکنه بخاطر بی خوابی . راهنمایی کنین چه کنیم با این اخلاقش؟ امروز دعواش کردم ساکت شد ولی هر روز ادامه میده

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام. آخرین وعده ی غذایی اش رو نیمه شب به بعد بهش بدید. حداقل 5 وعده تو این سن باید غذا دریافت کنه. حجم کم تعداد وعده ی زیاد. موقعی هم که می خوابید مطمین باشید که دسترسی به آب تازه و چند مدل اسباب بازی داشته باشه. یک نکته ای رو هم به طور کلی مدنظر داشته باشید که حیوان خانگی مثل یک نوزاد نیاز به رسیدگی و توجه داره،مسئولیت پذیری بالایی رو می طلبه. اگر تو خودتون این مسئولیت پذیری رو نمی بینید بهتره از نگهداری این موجودات دوست داشتنی صرف نظر کنید.

    blank منفرد پاسخ

    سلام دوست عزیز
    من یه گربه نزدیک ۱ماه هست که به سرپرستی گرفتم وقتی پیداش کردیم ۳ماهه بود و ماده هست الان ۴ماهه شده و ۲روز هست که شب ها تا خود صبح صداهای عجیبی در میاره جیغ میکشه اب و غذاشم میخوره ولی بازم صداهای عجیبی از خودش در میاره ایا این بچه گربه من بالغ شده ؟؟؟چون واقعا تعجب میکنم چون من یه گربه دیگه هم دارم که اون این کار هارو نمیکنه حتی ۸ماهش هست یه بارم چنین کاری و صدای عجیبی ازش نشنیدم لطفا راهنماییم کنید 🙏

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت به خیر.
      احتمالا شروع مرحله فحلی است. کاملا طبیعیه. متبولیسم بدن هر گربه میتونه با گربه دیگه متفاوت باشه. یک گربه در 5.5 ماهگی ممکنه فحل بشه و یک گربه هم ممکنه تا 9 ماهگی علائم فحلی رو نشون نده.

    blank bitaakeshawarz پاسخ

    سلام من یه گربه دارم پسره وجلوی دره خونه میووو میکنه وقت شب ها و میخواهد بره بیرون
    و روز ها می خوابه
    من باید چیکار کنم

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقتتون به خیر.
      گربه ها ذاتا موجودات شب فعال هستند و اکثرا در شب فعالیت بیشتری دارند که این امر کاملا طبیعی است. عقیم کردن تا حدودی میتونه این مسئله رو کاهش بده.

    blank N.n پاسخ

    سلام
    گربه من هم شب و روز وقتی که بیداره همش با صدای بلند میو میو میکنه
    و من نگران هستم که نکنه مریض شده باشه
    میشه راهنمایی کنید

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام . خصلت طبیعی گربه هست. نگران نباشید.

    blank دن پاسخ

    سلام ما یه گربه پسر به سرپرستی گرفتیم الان تقریبا ۲ سالشه چند ماه قبل یه جوجه و بعدش گربه جدید ماده اوردیم نمیدونمم به اینا ربط داره یا نه ولی انگار حالا با اومدنشون یا قبل و بعدش دقیقا نمیدونم، ولی بچه اولیمون خیلی ناله و میو میو میکنه خصوصا شبا، هر کاریم بخواد براش انجام بدیم بازم همینه خییییلی ناله میکنه بازی اصلا نمیکنه، خیلی تلاش بکنیم فقط یکم بازی میکنه، با گربه جدید یکم بازی میکنه ولی باز ناله هاش تمومی نداره نمیدونیم چیکارش کنیم حس میکنم ناراحته😔. ممنون میشم راه کار بدین.

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام. ممکنه مشکل و یا دردی داشته باشه. ترجیحا به کلینیک دامپزشکی جهت معاینات بالینی مراچعه کنید.

    blank MJ پاسخ

    با سلام و عرض ادب
    من یدونه گربه پرشین ماده خریدم وقتی اوردمش خونه جوری که انگار دارن قصابیش میکنن میو میو میکرد بعد ۲ یا ۳ روز مشکل حل شد کلی خب الان بعد از گذشت ۲ هفته بازم شروع گردع و با شدت بدتر . اگه ممکنه راهنمایی کنید

    blank atiii پاسخ

    سلام خسته نباشید من یه گربه خونگی پیدا کردم از خیابون حدود دوهفته هست که سرپرستیشو به عهده گرفتم هنوز هیچی براش نگرفتم حتی خاک و غذا... در طول روز یه تن ماهی بهش میدم... نصفش ظهر نصف دیگش هم شب... ولی باز خیلی گرسنه هست و هی میاد همه چیو بو میکشه میره.... روزا خوابه اکثرا وقتی هم که هوا رو به تاریکی که میشه هی صدا میده میو میو میکنه یه صداهای عجیب از خودش در میاره هی میره پشت پنجره زیر درو نگاه میکنه هی اینورو اونور میکنه وقتی میرم پیشش کمتر صدا میده اما باز که ازش دور میشم صدا میده... و اصلا بازی نمیکنه یبار توپ طرفش مینداختم نمیدونم می‌ترسید یا داشت بازی می‌کرد خیلی سریع فرار می‌کرد باز برمی‌گشت... یبار خودم داشتم باهاش بازی می‌کردم دنبالش میزاشتم نیم خیز میشد با سرعت میدوید و فرار می‌کرد باز میومد این کارش یعنی چی؟ داره بازی میکنه یا می‌ترسه؟ دمش هم پوستش امروز نگاه کردم خیییلی چرب بود جوری که برق میزنه حتی قسمتی از موهای دمش چسبیده به هم... اصلا به بازی کردن توجه نداره نگاه نمیکنه توپ هاشو... حتی نمیره سمتش... بگید ممنون میشم راهنماییم کنین

    blank سمیه پاسخ

    سلام وقتتون بخیر ....گربه من تقریبا چند مدته که شبا نمیخوابه همش میو میو میکنه....البته خودم حس میکنم گشنه میمونه واسه خاطر اونه...ولی این میو میو کردناش تاصبح نمیزاره من بخوابم ...

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت به خیر. ترجیحا آخرین وعده غذایی اش رو قبل از اینکه خودتون بخوابید، بهش بدید. میتونه موثر باشه. در ضمن اگر ماده هست و عقیم نشده میتونه نشونه شروع مراحل فحلی هم باشه.

    blank Tanaz.b پاسخ

    با سلام
    من یه گربه ۱ساله دارم که نره عقیمم شده ولی شبا خیلی صدا میده واقعا نمی‌دونم چی کار کنم بیدار میشم بهش غذا هم میدیم ولی نمی‌خوره تا صبح صدا میده همش

    blank رسپینا پاسخ

    سلام خسته نباشید ببخشید میشه قبل از تموم شدن واکسن سه گانه گربرو عقیم کرد؟گربم‌مادس و ۸ ۹‌ ماهشه

      blank متین نزاکتی پاسخ

      سلام وقت بخیر، تا الان باید واکسناسیونش تکمیل می شد. اما بله واکسن با عقیم سازی تداخلی ندارد.