چرا گربه ها شروع به خوردن خاک جعبه شان می کنند

blank


اگر شما نیز دارای یک حیوان خانگی نظیر گربه هستید پس تا کنون بر سر آموزش وی در موضوعات مختلفی به مشکل برخورد کرده اید. در ادامه قصد داریم تا این بار شما را با آموزش گربه ای آشنا نماییم که علاقه به خوردن زباله دارد. حال شما باید بدانید که چگونه گربه خانگی خود را در این رابطه آموزش دهید.

پیکا چیست؟

پیکا که در واقع مربوط به همین مشکل در گربه ها می شود ممکن است علل مختلفی داشته باشد. ممکن است یکی از دلایل آن مربوط به یک مادر باشد که بچه گربه های خود را رها کرده است که این کار می تواند نشان دهنده نوعی رفتار پرستارانه باشد. گربه های دارای پیکا مواد مختلفی را مورد هدف قرار می دهند برای نمونه می توان به پلاستیک، پارچه، نخ, کاغذ و حتی زباله اشاره نمود.

برخی از انواع این پیکا می تواند بی خطر باشد و تنها حالت آزار دهنده داشته باشد و تنها باعث ایجاد سروصدای گربه شود. برای نمونه لیس زدن پلاستیک. ولی در مواردی که گربه شما شروع به خوردن مواد غیر خوراکی می کند می تواند باعث بیماری های مختلف نظیر انسداد روده شود. همچنین پیکا می تواند نشان دهنده علائم بیماری نیز باشد که باید به سرعت درمان شود.

گربه

گربه

چرا گربه ها خاک های جعبه شان را می خورند؟

آموزش گربه ها کار آسانی نیست مخصوصا اگر رفتارهای عجیبی نیز از خود نشان بدهند. اگر گربه یا بچه گربه شما خاک جعبه را می خورد این نشان دهنده یک مشکل بهداشتی و یا رفتاری در وی می باشد. اگر شک شما به مسائل بهداشتی و سلامتی می باشد باید هر چه سریع تر گربه خود را به دامپزشکی منتقل نمایید مخصوصا اگر علائم این کار به صورت ناگهانی در گربه شما ایجاد شده است. برخی از بچه گربه ها ممکن است صرفا جعبه خاک را از روی حس کنجکاوی بخورند که پس از مدتی که بزرگتر می شوند این کار در آنها از بین می رود. البته باید در تمام این مدت تحت نظارت قرار داشته باشند تا به یک عادت تبدیل نشود.

گربه

گربه

بیماری های گربه خود را تشخیص دهید

در بحث آموزش گربه ها این موضوع بسیار مهم می باشد که از روی رفتار وی بفهمید چه مشکل و یا بیماری دارد. خوردن خاک جعبه می تواند نشان دهنده بیماری گربه شما باشد. گربه شما اگر دچار کم خونی باشد با این روش سعی در بروز آن دارد. کم خونی زمانی رخ می دهد که تعداد گلبول های قرمز و همچنین سطح هموگلوبین خون کاهش پیدا کرده باشد. صاحبان گربه ها باید لثه های آنها را چک نمایند هر گونه تغییر رنگی به سفید و یا رنگ پریدگی و حتی مشاهده رنگ آبی می تواند دلیلی بر این بیماری در گربه شما باشد. کم خونی می تواند دلایل گوناگونی داشته باشد که کمبود آهن، مواد معدنی و همچنین ویتامین ها از مهمترین آنها می باشند.

به علاوه در آموزش گربه خود باید دقت نمایید که خوردن باکس خاک می تواند دلیلی بر لوسیمی و یا بیماری کلیوی نیز باشد. اگر شما برای درمان گربه خود به دامپزشک مراجعه نمایید وی مجموعه کاملی از آزمایش های پزشکی را بر روی وی انجام خواهد داد که شامل تست شمردن گلبول های خون و آزمایش ادرار می باشد. تست ادرار بیماری کلیوی را نشان می دهد. اگر ادرار بسیار رقیق باشد نشان دهنده بیماری کلیوی است. همچنین دامپزشک ممکن است ام آر آی و رادیوگرافی را نیز انجام دهد.برای خرید محصولات برای گربه خود می توانید به صفحه پت شاپ اینترنتی مراجعه کنید.

گربه

گربه

چگونه جلوی گربه خود را برای خوردن زباله بگیرید

همانطور که پیشتر نیز گفتیم آموزش گربه کار راحتی نیست و باید به صورت اصولی آموزش گربه خود را جلو ببرید. حال اگر با گربه خود سر خوردن مواد داخل باکس مشکل دارید در ادامه توصیه هایی برای آموزش گربه شما خواهیم داشت.

اگر متوجه شدید که مشکل خوردن خاک باکس گربه شما بر اثر بیماری نیست باید بر روی بحث رفتاری وی تمرکز نمایید. البته بسترهای مختلفی وجود دارند که در داخل باکس گربه استفاده می شوند می توانید نوع ماده داخل جعبه وی را تغییر دهید. برای نمونه می توانید از خاک رس، ذرت، گندم و یا مواد کاغذی استفاده نمایید. اگر گربه شما شروع به خورد هر یک از آنها کرد می توانید نوع دیگری از آنها را انتخاب نمایید تا گربه شما دست از خوردن آن بکشد.

دلیل دیگری که باید در تربیت گربه ها بدانید این است که ممکن است گربه شما بی حوصله باشد پس می توانید با بازی کردن با وی از خورده شدن خاک های باکس جلوگیری نمایید. مشکل بعدی در آموزش گربه شما می تواند از رژیم غذایی وی باشد سعی کنید غذاهای مقوی تری را برای وی فراهم نمایید.

گربه

گربه

راه دیگر آموزش گربه می تواند استفاده از پازل های مختلف برای سرگرمی وی باشد. این کار می تواند حواس وی را از خوردن خاک های باکس پرت نماید. همچنین می توانید حس شکارچی بودن در وی را با کمک اسباب بازی های مختلفی که در مغازه های پت شاپ موجود می باشند تقویت نمایند تا به سراغ خوردن جعبه خاک نرود. همچنین می توانید به عنوان راه دیگری در آموزش گربه خود به سراغ تهیه یک گلدان و یا ظرف حاوی سبزه بروید تا گربه شما به جای خوردن خاک های باکسش از این سبزه ها به عنوان حواس پرتی استفاده نماید.

دیدگاه‌ها 0

*
*