چرا گربه ها از آب متنفر هستند

blank

تنفر گربه ها از آب

اگر یکی از علاقه مندان به حیوانات خانگی و یا دارنده یک حیوان خانگی نظیر گربه هستید مطمئنا می دانید که گربه ها از آب متنفر هستند. حال در ادامه دلایل این موضوع را بررسی می کنیم تا به شما در تربیت وآموزش گربه تان کمک نماییم. همراه ما باشید.

چرا گربه ها از آب بدشان می آید؟

گربه

گربه

نکته کلیدی در آموزش گربه ها این است که بدانید تمام گربه ها از آب بدشان نمی آید. در واقع گربه هایی که یک تجربه مثبت در کنار و یا داخل آب داشته باشند و آن هم در زمان اجتماعی شدن آن ها بوده باشد (اجتماعی شدن زودهنگام در هفته سوم تا هشتم و یا اجتماعی شدن پس از هفته نهم تا شانزدهم) اغلب از آّب خوششان می آید. همچنین نژاد های خاصی نیز هستند که عاشق آب هستند. این نکته در آموزش گربه خانگی تان مهم است که با وی به صورت یک فرد بدون هیچگونه پیش زمینه درباره آب رفتار نمایید.

در واقع باید بدانید که تنفر از آب در گربه ها چیزی است که در تکامل آن ها اتفاق افتاده است. اعتقاد بر این است که چیزی حدود نه هزار و پانصد سال پیش گربه ها در خاورمیانه اهلی شده اند. در حقیقت آن ها در مکانی اهلی شده اند که بیشتر آن بیابان بوده است و به دریا، رودخانه و یا باران دسترسی نداشته اند. همین امر باعث شده است که گربه های امروزی از آّب دوری کنند. در واقع گربه های خیابانی نیز به دنبال جایی به دور از باران و رعد و برق هستند. پنهان شدن از آّب به عنوان یک غریزه در گربه ها تبدیل شده است. همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم دوری از آب در همه گونه های گربه ها وجود ندارد و برخی نظیر وان ترکیه ای و نژاد آنگورا ترکی به عنوان یک نمونه خوب برای گربه های دوستدار آب و شناگران ماهر شناخته می شوند. در واقع دلیل آن نیز مشخص است آن ها به آب و هوای شهر وان و دریاچه آن عادت کرده اند.

گربه ها به بو حساس هستند

در آموزش گربه ها این نکته بسیار مهم است که گربه ها حس بویایی بسیار قوی دارند. چیزی حدود چهارده برابر حساس تر از جس بویایی ما. بو های قوی به کمک شامپو ها می تواند به گربه کمک نماید که به آب و حمام کردن علاقه مند شوند. همچنین برخی گمانه زنی ها وجود دارد که ممکن است گربه ها از بوی مواد شیمیایی موجود در آب تصفیه شده خوششان نیاید و در هنگام حمام کردن ممکن است سر و صدای گربه تان بلند شود.

گربه ها دوست دارند تمیز و گرم باشند

گربه ها موجوداتی هستند که به تمیزی خود بسیار اهمیت می دهند و زمان زیادی را صرف تمیز کردن و آراستن خود به کمک تمیز نگه داشتن خز هایشان می کنند. همچنین نکته دیگر در آموزش گربه این است که گربه ها دمای بدن خود را با تمیز کردن بالا نگه می دارند. وقتی گربه ها خیس می شوند آن ها سنگین می شوند و همین امر باعث می شود که برای رسیدن به حالت پایدارشان و همچنین خشک کردن خودشان زمان زیادی صرف نمایند. همچنین پوشش خیس گربه  باعث می شود که نتوانند چابکی خود را داشته باشند که باعث می شود در آن ها ایجاد حس عدم راحتی داشته باشند.

گربه

گربه

بیزاری از آب

بسیاری از تجربه های گربه ها در برخورد با آب مثبت نیست از جمله نمونه های آن نیز بی سرپناه ماندن در باران و یا پاشیده شدن آب به آن ها و همچنین حمام بردن های به زور آن ها می باشد. از همین رو این امر کاملا قابل درک است که چرا گربه ها آب را دوست ندارند.

آیا گربه ها به حمام نیاز دارند؟

همان طور که پیش تر نیز اشاره شد گربه ها کار های فوق العاده ای برای تمیز نگه داشتن خود انجام می دهند. در واقع گربه ها چیزی در حدود چهل درصد از زمان خود در روز را صرف تمیز کردن خود می کنند از این رو شاید شما هیچوقت لازم نباشد که گربه خود را حمام ببرید.

گربه

گربه

گربه ها ممکن است به دلیل مشکلات پوستی به حمام های پزشکی نیاز داشته باشند. همچنین برخی گربه های چاق و یا سن بالا نیز ممکن است زمان های سختی را برای رسیدن به بخش هایی از بدن شان داشته باشند. همچنین زمانی که پوست گربه آغشته به مواد چسبناک و یا بدبو شود نیاز به حمام ضروری می باشد.

چگونه گربه خود را حمام کنید

نکات مهمی در رابطه با آموزش گربه برای حمام کردن وجود دارد که به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد. قبل از حمام برای آموزش گربه خود می توانید چند هفته قبل وی را به وان یا سینکی که قرار است وی را در آن بشویید ببرید و زمانی را به گربه تان اجازه دهید در وان خالی به همراه اسباب بازی های خود سپری نماید. همچنین برای راحتی بیشتر می توانید غذاهای مختلفی را نیز در گوشه کنار وان قرار دهید تا به لیس زدن آن ها بپردازد. پس از اینکه گربه تان با خوردن و بازی کردن در وان احساس راحتی کرد می توانید به سراغ پر کردن وان با یک تا دو اینچ آب گرم نمایید. با این کار می توانید به راحتی تربیت گربه خود در برخورد با حمام را انجام دهید.

گربه

گربه

با این روش ها می توانید احساس راحتی بیشتری برای گربه خود فراهم نمایید تا آموزش گربه شما نیز به خوبی پیش برود و وی دچار مشکلات روحی و بیماری هایی نظیر پیکا نشود.

برای خرید محصولات گربه می توانید به صفحه پت شاپ اینترنتی مراجعه کنید.

دیدگاه‌ها 0

*
*