معنی سر و صدا و میو میو کردن گربه ها

blank

زبان گربه ترکیبی از حالت بدنی، نشانه های بویایی و صوتی می باشد. شناخت و آگاهی از زبان این حیوان خانگی می تواند در آموزش گربه تاثیر داشته باشد و در تربیت این حیوان کمک کند. انسان ها در مقایسه با گربه ها حس ادراکی ندارند و اغلب زبان دم و نشانه های گوش این حیوان را که نقطه ارتباطی گربه هستند را نادیده می گیرند. گربه در ساعت 5 صبح ناله می کند، خرناس می کشد، هیس هیس می کند و خرخر می کند تا توجه ما را به خود توجه کند. اما آیا برای اینکه بفهمید گربه چه می خواهد بگوید راهی وجود دارد؟

blank

انواع مختلف میو میو کردن

اگر می خواهید روش های آموزش گربه را بدانید توجه کنید که 4 نوع مختلف میو کردن در میان گربه ها وجود دارد:

  • الگوهای زمزمه کردن شامل صدای خرخر کردن و چرخیدن می شود.

  • الگوهای صوتی در تمام حالات میو کردن ها هستند (گربه ها می توانند چندین صدای ترکیبی را نیز تولید کنند).

  • الگوهای شمرده سخن گفتن زق زق کردن ها و حرف های دوستانه ای را بیان می کنند که ناامیدی را نشان می دهند.

  • الگوهای شدت فشار، هشدارهایی مانند صدای هیس هیس و خرناس کشیدن می باشند.

کارشناسان همچنین فکر می کنند که تلفظ صوتی بعضی از گربه ها ممکن است زیرکانه باشد یا اینکه آنها سعی می کنند در فرکانس بالا این صداها بیان شوند تا اینکه بقیه بتوانند صدای آنها را بشنوند.

blank

برای خرید محصولات سگ و گربه به صفحه پت شاپ اینترنتی مراجعه کنید.

میو میو کردن به چه معنی می باشد؟

گربه ها از صوت های متنوعی استفاده می کنند تا با بقیه گربه ها ارتباط برقرار کنند، اما به نظر می رسد که «میو میو کردن» را عمدتا برای صحبت با انسان ها نگه داشته اند. دقیقا گربه شما چه می خواهد؟ آیا با زبان گربه ای به شما فحش می دهد، سلیقه شما را در هنر ستایش می کنند، یا اینکه فقط برای اینکه تفریح کند شما را اذیت می کند؟

میو کردن ها، خواسته ها هستند: « منو بیرون ببرید»، « منو داخل ببرید»، « نوازشم کنید»، « با من بازی کنید»، «به من غذا بدهید»! همانطور که گربه حساس تر شود و پافشاری کند، سروصدای گربه گوش خراش تر و بم تر می شود. این سرو صداها معمولا در اوایل صبح وقتی صاحب آن می خواهد بخوابد روی می دهد.

blank

میو کردن شبانه

یکی از مسائل در آموزش گربه این است که بدانید گربه ها معمولا 16 ساعت در روز می خوابند و شب ها فعالیت زیادی دارند. آنها حرکات زیادی را چه در داخل خانه و چه بیرون از خانه از خود نشان می دهند. ناراحت کننده است اما یک رفتار طبیعی می باشد. در آموزش گربه می فهمید که گربه زرنگ و دانا و مصمم وارد اتاق می شود و حتی ممکن است خود را جمع کند و ساعتی از شب را با شما بخوابد تا اینکه تصمیم بگیرد که هر دوی شما به اندازه کافی خوابیده اید.

در ابتدا ضربه های سر محبت آمیز خود را وارد می کند، بینی یا انگشتان شما را گاز می گیرد یا اینکه اسباب بازی هایی را بر روی سر شما پرتاب می کند. اگر این کارها شما را بیدار نکند، میو کردن شدت پیدا می کند. همین که شما از تخت خارج شوید، گربه سریع در مقابل شما به سمت ظرف خالی غذای خود می رود. در حقیقت، با پر کردن کاسه ممکن است میو کردن را موقتا متوقف کنید. میو کردن با دهانی پر از غذای خرد شده سخت می باشد. اما گاهی اوقات مسئله چیز دیگری است: گربه شما را تربیت کرده است.

blank

چطور می توان میو کردن گربه را کنترل کرد

تسلیم شدن به تقاضای میو کردن گربه به این معنی است که گربه به سبک درستی شما را اذیت کرده است و به خواسته اش رسیده است. مسائل سلامتی وجود دارد که باعث میو کردن بیش از حد گربه می شود. گربه های کر، گربه های پیر که از آلزایمر گربه ای و گربه های استرسی که از اضطراب جدایی رنج می برند و همچنین آنهایی که مشکلات تیروئیدی، قلبی یا کلیوی و حتی پیکا دارند ممکن است ناله کنند.  تنها راه برای تشخیص گربه های سالم این است که کاملا گربه را نادیده بگیرید. این به این معنی است که برای غذا دادن به او بلند نشوید؛ مشغول بازی با او نشوید؛ سرش داد نزنید؛ آب به او اسپری نکنید؛ یا اینکه اصلا به او توجه نکنید. انجام این کار زمانی که با بینی شما بازی می کند یا اینکه پنجره ها را تکان می دهد بسیار سخت می باشد.

از روش های سخت برای آموزش گربه و توقف میو کردن استفاده کنید

برای آموزش گربه می توانید چوب پنبه در گوش های خود قرار دهید، در اتاق خواب را محکم ببندید، یا اینکه گربه را در اتاق دیگری قرار دهید. این روش آموزش گربه چند هفته طول می کشد، حتی ممکن است گاهی اوقات ماه ها طول بکشد، تا از این رفتار نجات پیدا کنید. آگاه باشید که این رفتار ممکن است بدتر شود. رفتارشناسان این روش آموزش گربه را بسیار موثر می دانند. در این روش برای تربیت گربه خانگی خود هرگز تسلیم نشوید.

https://www.thesprucepets.com/cat-wake-up-calls-554049

دیدگاه‌ها 0

*
*