رفع مشکل ادرار گربه ها برای علامت گذاری

blank

رفع مشکل ادرار گربه ها

به عنوان صاحب یک حیوان خانگی نظیر گربه باید خیلی در نحوه تربیت و آموزش گربه خود حساس باشید. برخی از گربه ها دارای رفتار های خاصی هستند که باید با تربیت و آموزش صحیح آنها را از رفتار غلط شان برگردانید. در ادامه همراه ما باشید تا به یکی از مهمترین مشکلات گربه ها که علامت گذاری ادرار می باشد می پردازیم.

چرا گربه ها شروع به علامت گذاری ادرار می کنند؟

در واقع این کار یک واکنش بسیار طبیعی در گربه ها می باشد. وقتی گربه شما شروع به ادرار کردن خارج از باکس خودش می کند به این معناست که می خواهد برای قلمرو خود مرزبندی کند. البته درست است که این کار در گربه ها طبیعی است اما باعث ایجاد مشکلات محیطی و همچنین سلامتی برای خود گربه می شود. اگر این کار در گربه شما بیش از یک یا دوبار رخ دهد شاید بخواهید که وی را برای آموزش گربه بهتر به سراغ دامپزشکی ببرید اما راه های دیگری نیز وجود دارند که خودتان می توانید با آن گربه تان را آموزش دهید.

گربه

گربه

آموزش گربه ها ؛علامت گذاری چمن آنها

گربه ها با ادرار کردن قلمرو خود را مشخص می کنند که این کار برای آنها بسیار مهم می باشد. گربه 8 معمولا این کار را در زمانی آغاز می کنند که به بلوغ اجتماعی رسیده اند و حدود دو تا چهار سال سن دارند. در واقع می توانید به راحتی تفاوت رفتاری گربه خود را تشخیص دهید. گربه ها برای دفع ادرار و یا مدفوع خود روی سطح افقی کارشان را انجام می دهند ولی در مواردی که بخواهند قلمرو تعیین بکنند معمولا سطح عمودی را انتخاب می نمایند. اگرچه گربه ها معمولا کار علامت گذاری خود را بر روی سطح های افقی و عمودی انجام می دهند.

جعبه خاک گربه را بررسی کنید

معمولا زمانی که گربه شما مشکلی با باکسش داشته باشد ممکن است نخواهد از آن استفاده نماید این مشکلات می تواند شکل نزدیک بودن جعبه خاک به بخش غذا و یا خواب وی باشد. ممکن است مشکل از تمیز نبودن جعبه شان باشد و یا ممکن است زمانی این اتفاق رخ دهد که بخواهند جعبه خود را با گربه دیگری شریک شوند. آنها ممکن اس نخواهند به دنبال یک گربه دیگر بروند و یا بخواهند جعبه های متفاوتی برای ادرار و مدفوع خود داشته باشند. همچنین این نکته را در آموزش گربه خود به خاطر داشته باشید که گربه ها برای جعبه شان محدودیت های خاصی را قائل می شوند برای نمونه ممکن است جعبه آن ها کوچک تر از حدی که می خواهند باشند.

آموزش گربه ها ؛کاهش استرس

دلیل دیگری که می توان برای علامت گذاری ادرار توسط گربه ها ارائه نمود این است که پخش شدن بوی خودشان می تواند باعث کاهش سطح استرس در آنها شود. گربه در واقع موجودات حساسی هستند که هر چیز کوچکی که باعث شود زندگی روتین آنها تغییر کند موجب استرس آنها شود. برای نمونه حضور یک گربه دیگر در بیرون پنجره و یا حتی برنامه کاری شما که به صورت ناگهانی تغییر می کند. در بهار زمانی که گربه های خیابانی به شروع به علامت گذاری می کنند این کار می تواند موجب ایجاد تشویش در گربه شما شود از این رو بخواهد با افزایش علامت گذاری؛ قلمرو خود را افزایش دهد.

در ضمن در تربیت گربه خانگی خود به خاطر داشته باشید که هر گونه استرسی می تواند مشکلات پزشکی و یا رفتاری گربه شما را بدتر نماید برای نمونه ممکن است گربه شما شروع به خوردن خاک های جعبه یا همان پیکا نماید و یا سروصدای گربه تان عجیب شود. بنابراین برای آموزش گربه خود در جهت جلوگیری از علامت گذاری های وی می توانید از یک برنامه منظم برای رفع استرس استفاده نمایید.

گربه

گربه

حذف بو و ایجاد وابستگی های جدید

در آموزش گربه خود باید توجه نمایید که کجا گربه شما علامت گذاری می کند. وجود نور سیاه باعث می شود که ادرار گربه بدرخشد که باعث می شود بتوانید به آُانی مکان آن را شناسایی نمایید سپس شروع به تمیز کردن آن به مواد ضدعفونی کننده بو بکنید. این کار باعث حذف بو می شود تا گربه شما نتواند مجددا به همان مکان باز گردد. آمونیاک و سفید کننده نیز می توانند مواد خوبی برای این کار باشند. به خاطر داشته باشید هدف از این کار این است که گربه شما مجددا فکر نکند رفتن مجدد به این مکان کار درستی می باشد. روش دیگر این است که در مکان های مختلف برای آنها اسباب بازی هایی قرار دهید گربه ها دوست ندارند ر محلی که غذا می خورند و یا خت خواب شان که در آن بازی می کنند علامت گذاری نمایند. برای خرید محصولات گربه می توانید به صفحه پت شاپ اینترنتی مراجعه کنید.

گربه

گربه

سایر نکات مربوط به علامت گذاری گربه ها با ادرار

در آموزش گربه خود توجه نمایید که اگر با تمام کار هایی که انجام دادید باز هم این مشکل برطرف نشد پس بهتر است به سراغ دامپزشک بروید. این نکته را به خاطر داشته باشید که ممکن است این کار گرفته ها در واقع به عمد صورت نگرفته باشد برای نمونه بیماری های کلیوی باعث افزایش حجم ادرار می شوند که در این صورت فرصت کافی به گربه برای رسیدن به باکسش را نمی دهد. همچنین مشکلات دیگر نظیر سنگ مثانه و یا عفونت های باکتریایی و حتی سرطان باعث به وجود آمد مشکل در گربه می شود که باعث می شود وی فکر کند جعبه اش باعث درد می شود و بخواهد مکان دیگری را برای ادرار امتحان نماید.

گربه

گربه

دیدگاه‌ها 0

*
*