باید ها و نباید های فعالیت و تحرک توله سگ

blank

فعالیت های منظم کلید سلامتی و شادابی توله ی شماست. اما ایجاد یک روند منظم لازم نیست که خسته کننده باشد. می توانید با مقداری پیاده روی، دویدن و بازی آن را مخلوط کنید تا کسل کننده نباشد.

تمامی سگ ها فارغ از اینکه از چه نژادی باشند، به حداقل نیم ساعت فعالیت در طول روز نیاز دارند.

 

فعالیت را به تفریح تبدیل کنید

توله سگ خود را در محیط هایی که سگ ها و افراد جدید هستند ببرید و فرمان پذیری را با او در آن محیط ها تمرین کنید. حتی اگر او تربیت شده باشد، حضور در این محیط ها علاوه بر تقویت و تثبیت آموزش ها سگ در ذهنش سبب آشنایی او با محیط و افراد و سگ ها جدید شده و باعث تخلیه انرژی سگ نیز می شود.

فعالیت سگ

فعالیت سگ

یک برنامه منظم سالانه برای فعالیت های سگتان تنظیم کنید

قبل از شروع به برنامه ریزی، با دامپزشک سگتان مشورت کنید و سگتان را از نظر سلامتی کاملا بررسی کنید.

در زمستان، قبل از رفتن به پیاده روی او را با لباس های گرم و مخصوص سگ ها بپوشانید. مکانی را بیابید که محفوظ از وزش باد باشد، اگر که قصد بازی در محیط بیرون را در این فصل دارید.

توصیه می شود که به سگتان آموزش پیاده روی بر روی تردمیل را بدهید، ممکن است که عجیب به نظر برسد اما شما می توانید به آرامی و به تدریج او را به این کار عادت دهید. این آموزش به شما کمک خواهد کرد که در مواقعی که شرایط جوی برای پیاده روی در محیط بیرون مناسب نیست، بتوانید به این وسیله مطمئن شوید که انرژی سگتان تخلیه شده است.

هیچ گاه سگتان را بدون نظارت بر روی تردمیل رها نکنید.

فعالیت سگ

فعالیت سگ

باید ها و نباید ها

نیاز های طبیعی توله سگتان و شرایط فیزیکی و سلامتش را همیشه در نظر بگیرید و باز هم تاکید می کنیم که قبل از پیاده سازی هر نوع برنامه ای با دامپزشکتان مشورت کنید.

به آرامی شروع کنید! اگر تا کنون به طور منظم سگتان را مجبور به فعالیت و تحرک نکرده اید، با دوره ها ی زمانی کوتاه مدت، فعالیت را شروع کنید و به تدریج زمان،سرعت و مسافت را افزایش دهید.

با پیاده روی یا دویدن بر روی سطوح نرم وصاف مانند چمن، خاک و شن شروع کنید تا پد ها کف دستش به مرور زمان مقاوم تر شوند.

فعالیت سگ

فعالیت سگ

همواره در هنگام پیاده روی یا دویدن از قلاده و لیش(بند) برای سگتان استفاده کنید تا کنترل کامل بر او داشته باشید.

اگر در شب به پیاده روی می روید، از قلاده و بند های شب رنگ برای سگتان استفاده  کنید و خودتان هم لباس های سفید و یا روشن بپوشید تا جفتتان قابل دیده شدن در شب باشید و از خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

blank

هیچ گاه بلافاصله بعد از اینکه سگتان غذا خورده است، شروع به فعالیت و تحرک با او نکنید چرا که ممکن است مشکلات گوارشی برایش ایجاد کند و یک سری مشکلات جدی تر پزشکی که محتاج به دامپزشک و کلینیک خواهید شد.

در هنگام ظهر به پیاده روی نروید. راه رفتن در گرما مشکلات زیادی را برای سگ ها ایجاد می کند و حطرناک است.

در نهایت، سگتان را تنبل بار نیاورید. فعالیت های فیزیکی و تحرک سبب می شود که طول عمر سگتان افزایش یابد، و یک زندگی سالم به جلوگیری از ناهنجاری های رفتاری نیز کمک می کند.

ترجمه و گرد آوری: متین نزاکتی

دیدگاه‌ها 0

*
*