آموزش به توله سگ

blank

فرمانپذیری یک نکته ی حیاتی برای داشتن یک سگ شاد و رابطه ی خوب بین سگ و صاحبش است. فراگیری چند دستور آموزشی اساسی به توله سگ شما را در مسیر درست تربیت سگ قرار می دهد.

آموزش به توله سگ

آموزش به توله سگ

اساس آموزش به توله سگ

آموزش به توله سگ

آموزش به توله سگ

1_ به توله ی خود انگیزه دهید

به محض اینکه توله را با خودتان به خانه می آورید، وارد شاکله ی ذهنیش شوید. سگ ها حیوانات گروهی اند و دوست دارند که از رهبر پیروی کنند. اگر شما همانند یک رهبر و آلفا عمل کنید، بزرگترین انگیزه ی توله ی شما تلاش برای خوشحال کردن شما خواهد شد.

2_ ثابت قدم باشید

تنها راهی که توله اتان آموزش ها را فرا می گیرد آن است که یک رابطه و  تناسب مستقیم و روشن بین حرکات توله و عکس العمل شما وجود داشته باشد.

اگر توله ی شما کار درستی انجام داد، او را به طور خوشایندی تشویق کنید و به او جایزه دهید. اگر خطایی مرتکب شد، به او نشان دهید که ناراحت هستید و نادیده اش بگیرید.

آموزش به توله سگ

آموزش به توله سگ

برای مثال، اگر شما نیم خواهید که سگتان روی مبلمان اتان بیاید، با صدای بلند به او نه بگویید و هر بار که می خواست روی مبل بپرد او را به پایین مبل راهنمایی کنید. و هر بار هم که روی مبل نپرید و پایین پای شما دراز کشید، تشویقش کنید و به او جایزه دهید.

اگر شما در این کار ثابت قدم نباشید، توله اتان نیز تربیت درستی نخواهد داشت.

تشویقی های توله سگ

توله ی شما نمی تواند در برابر تشویقی مقاومت کند. کاری کنید که هر بار حرکت و دستوری را درست انجام می دهد یکی از آنها را دریافت کند. بهترین حالت آن است که همواره مقداری تشویقی همراه خود داشته باشید.

تصحیح خطا ها

سگ ها به طور عمد کار غلطی را انجام نمی دهند. اگر توله ی شما کاری را اشتباه انجام داد، پیش خودش فکر می کند که آن کار درست بوده است. شما باید به شیوه ی دیگری توله اتان را تربیت کنید. در ابتدا، در هنگام ارتکاب خطا در اصطلاح مچش را بگیرید. سگ ها فقط تنها برای چند دقیقه می توانند بین تنبیه شدن توسط شما و کاری که انجام داده است ارتباط برقرار می کند.هگز توله ی خود را کتک نزنید. تنها کافی است زمانی که می بینید توله اتان کار اشتباهی انجام می دهد با یک تن صدای محکم و قاطع به او بگویید “نه”. هنگامی که توله اتان دست از کار اشتباهش کشید، تشویقش کنید و از او بخواهید که یکی از دستوراتی که فرا گرفته است مانند نشستن و یا خوابیدن را انجام دهد و اگر اطاعت کرد به طور فوق العاده ای به او محبت کنید و جایزه دهید.

blank

به یاد داشته باشید، نباید به خودتان و سگتان سخت بگیرید. با وجود متد ها و روش های مختلفی که در تربیت سگ وجود دارند، بهترینشان را که فکر می کنید برای خودتان و سگتان مناسب است انتخاب کنید. اگر جواب نگرفتید روش دیگری را امتحان کنید.

ترجمه و گرد آوری : متین نزاکتی

دیدگاه‌ها 0

*
*