بیماری های قارچی

بیماری های قارچی :

بیماری های قارچی قابل مشاهده در سگها به شکل های متفاوتی دیده می شوند و غالبا تظاهرات پوستی و گاهی اثرات تنفسی و گوارشی ایجاد می کنند

.

blastomycosis

بلاستومایکوز

بلاستومایکوز (Blastomycosis):

یک بیماری قارچی است که در سگ وانسان دیده می شود و سگها ده برابر انسان مستعد ابتلا می باشند.

بیماری در سگها علایمی در چشم ، ریه ،، پوست و استخوانها نشان می دهد

Histoplasmosis

هیستوپلاسموز

هیستوپلاسموزیس (Histoplasmosis):

عامل آن هیستوپلاسما کپسولاتوم می باشد که در سگ و انسان بیماری ایجاد می کند . بیماری در سگ در ریه و روده کوچک را درگیر می کند

Coccidioidomycosis

کوکسیدیومایکوز

کوکسیدیومایکوزیس (Coccidioidomycosis):

یک بیماری قارچی است که عامل آن کوکسیدیو ایمیتیس می باشد.

علایم آن در سگها بیشتر علایم اولیه تنفسی شامل سرفه ، تب ، کاهش وزن ، بی اشتهایی و خواب آلودگی می باشد

انتشار بیماری زمانی اتفاق می افتد که عامل قارچی به خارج از ریه گسترش یابد و علایم کلینیک از جمله لنگش ، درد ، تشنج و التهاب بخش داخلی عنبیه چشم می باشد.

براساس یک مطالعه در ایالت فنیکس آمریکا 28 درصد سگهای با سن بالاتر از 2 سال  در معرض این قارچ قرار دارند لیکن تنها 2 درصد این سگها علایم کلینیکی را نشان می دهند

Cryptococcosis

کریپتوکوکوزیس

کریپتوکوکوزیس (Cryptococcosis):

عامل آن کریپتوکوکوس نیوفورمنس می باشد . سگها و انسان را درگیر می کند. ابتلا در سگها بسیار نادر می باشد.

در گیری در ناحیه ریه ها ، پوست ، اطراف چشم ها و سیستم اعصاب مرکزی می باشد

ring worm

رینگ ورم

رینگ ورم (Ringworm):

شایع ترین عفونت قارچی در سگ می باشد و عامل آن میکروسپوریوم کنیس و میکروسپوریوم جیپسیوم می باشد و علایم آن ریزش مو و پوسته پوسته شدن پوست در ناحیه درگیری می باشد

Sporotrichosis

اسپوروتریکوزیس

اسپوروتریکوزیس (Sporotrichosis):

یکی از بیماری های قارچی است که در سگ و انسان و گربه و اسب دیده می شود. علایم آن در سگ ندولهای پوستی در سر و بدن می باشد

Aspergillosis

آسپرژیلوس

آسپرژیلوس (Aspergillosis):

عامل آن آسپرژیلوس فومیگاتوس می باشد . عفونت معمولا در سوراخهای بینی دیده می شود. علایم آن در سگها بیشتر عطسه ، ترشحات بینی ، زخم و خونریزی از سوراخ بینی است

Pythiosis

پایتیوزیس

پایتیوزیس (Pythiosis):

این بیماری قارچی بیشتر از کپک های دریایی منتقل می شوند و در سگ و اسب و گاهی در انسان دیده می شود. در سگها دستگاه گوارش و غدد لنفاوی را درگیر می کند

درصورت مشاهده هر گونه علائمی از بیماری با بخش داخلی کلینیک تماس بگیرید.